Kundprojekt
Här är några av våra kunder som vi kontinuerligt arbetar med och några av våra genomförda kundprojekt. Förutom dessa har vi fler kunder inom olika segment med huvudsakligt fokus inom den privata sektorn. Nedan presenterar vi ett urval av uppdrag och lösningar vi arbetat med åt några av våra kunder.


Anbuds- och Projektportal Granitor
Vi har utvecklat en lösning för anbuds- och projekthantering för Granitor Electro baserad på Teams och SharePoint. Granitor Electro är ett av Sveriges största elteknikföretag med lokal förankring från Kiruna i norr till Malmö i söder. Bolaget erbjuder entreprenad- och servicetjänster inom elinstallation, security, fastighetsautomation och industriteknik. För att underlätta och förbättra anbudsarbete och projektleveranser har vi utvecklat en lösning som stödjer verksamhetens anbuds- och projektmodell direkt i samarbetsplattformarna Teams och SharePoint.

Intranät Holmen
Tillsammans med Holmen har vi utvecklat och lanserat ett flerspråkigt intranät på SharePoint Online som är en central källa för information och kommunikation för koncernens 3500 medarbetare. Intranätet möjliggör att kunna rikta viktig och relevant information till organisationens olika delar baserat på organisation och geografisk placering. Sen lanseringen arbetar vi aktivt tillsammans med att underhålla och vidareutveckla intranätet för att det ska vara attraktivt och tillgängligt för samtliga medarbetare på Holmen. Intranätet baseras på SharePoint Online och passar väl in i den digitala arbetsplatsen för samarbete som huvudsakligen utgörs av tjänster inom Microsoft 365.

Intranät Spendrups
Tillsammans med Spendrups har vi utvecklat deras intranät på SharePoint Online, som används av alla medarbetare inom koncernen. Intranätet är central funktion i den interna kommunikationen och innehåller viktig information, verktyg och funktioner för att underlätta alla medarbetares vardag. Intranätet möjliggör att rikta olika information till olika målgrupper på Spendrups olika arbetsplatser, med stort fokus på att att fortsätta utveckla Spendrups som attraktiv arbetsplats.

Dokumenthantering Vetenskapsrådet
Vi genomförde ett projekt på Vetenskapsrådet där vi införde Microsoft 365 som plattform för samarbete och dokumenthantering. Det innebar att vi utvecklade struktur, arbetssätt och processer för effektivt samarbete och dokumenthantering internt och externt, samt genomförde migreringer från befintliga datakällor till Teams och SharePoint. Vi genomförde också omfattande utbildningsinsatser för att säkerställa att verksamheten fick full nytta av Microsoft 365.

Intranät Spendrups
Tillsammans med Spendrups har vi utvecklat deras intranät på SharePoint Online, som används av alla medarbetare inom koncernen. Intranätet är central funktion i den interna kommunikationen och innehåller viktig information, verktyg och funktioner för att underlätta alla medarbetares vardag. Intranätet möjliggör att rikta olika information till olika målgrupper på Spendrups olika arbetsplatser, med stort fokus på att att fortsätta utveckla Spendrups som attraktiv arbetsplats.

Avtals- och inköpsportal Granitor
Vi har utvecklat en portal för inköpsstöd ach avtalshantering åt Granitor Electro. Portalen underlättar för Granitors medarbetare att hitta avtalsinformation genom sök och filtrering för att göra inköp enligt upprättade avtal. Lösningen är baserad på SharePoint, en del av Microsoft 365. Granitor Electro är ett av Sveriges största elteknikföretag med lokal förankring från Kiruna i norr till Malmö i söder. Bolaget erbjuder entreprenad- och servicetjänster inom elinstallation, security, fastighetsautomation och industriteknik.

Projekthantering Ebab
För Ebab har vi utvecklat en lösning för projekthantering baserad på Teams och SharePoint. Ebab är rådgivande konsulter som tar ett helhetsgrepp kring frågor som rör stads-och fastighetsutveckling, projekt- och byggledning, Construction Management samt strategiska hållbarhetsfrågor. För att kunna leverera sina projekt med hög kvalitet krävs standardiserade rutiner och processer, som vi tillsammans med Ebab har utvecklat in i deras projekthanteringssystem baserat på Microsoft 365 med samarbetsfunktionerna Teams och SharePoint. Lösningen hjälper alla medarbetare följa leveransprocesserna, hålla koll på sina aktiviteter och mallar i projekten, och underlättar ansvarigas rapportering och uppföljning av alla pågående projekt.

Intranät Piab Group
Piab Group är en global koncern med huvudkontor i Stockholm och över 1 400 medarbetare. Som ledande inom industriautomation har företaget kunder i mer än 100 länder. Tillsammans har vi utvecklat och lanserat ett nytt intranät i SharePoint Online, en central plattform för samarbete och informationsdelning. Det ger alla medarbetare tillgång till samma information och verktyg, oavsett var i världen de befinner sig. För att förenkla, tillgängliggöra och ytterligare höja värdet av intranätet har vi byggt skräddarsydda funktioner och integrationer med andra interna system.

Avtalshantering Lantbrukarnas Riksförbund
Lantbrukarnas Riksförbund använder vår paketerade lösning för avtalshantering. Med lösningen får LRF en enkel och effektiv hantering av sina avtal och aviseringar på avtal som är på väg att gå ut eller ska omförhandlas, samt viktig samlad information om avtal och avtalsparter på ett centralt ställe. Med möjlighet att söka och filtrera på alla avtal, blir hanteringen av alla aktiva avtal lättarbetad och ger samtidigt en historik för tidigare avtal som är arkiverade. Med behörighetsstyrning kan vi dela upp lösningen så alla avdelningar får sina egna valv där deras avtal kan lagras, med olika behörighetsnivåer.
