Nya Planner skapar nya möjligheter för samarbete i arbetsgrupper och projekt

I dagarna så släpper Microsoft nya Planner som kommer ge nya bättre möjligheter att samarbeta inom arbetsgrupper och projekt. Med premiumfunktionerna så kommer Planner utökas med en mycket bättre funktionalitet för projekt som till exempel: tidslinjer i Gantt-format, projektmål och delmål, relation och beroende mellan uppgifter och smidig uppgiftsfördelning mellan personer.

 

 

 

 

Med de nya möjligheterna i Planner utökas funktionaliteten betydligt och dessutom är det liksom tidigare helt integrerat i Microsoft 365 vilket gör att alla medarebetare har tillgång till all information de behöver på ett smidigt och effektivt sätt. Det finns även stöd för att kunna skapa egna anpassade kolumner för uppgifter precis som i dokumentbiblikotek och listor i SharePoint, för att ytterligare anpassa efter sina egna behov.

Se videon nedan för att se vilka nya möjligheter som kommer:

 

#SharePoint #SharePointOnline #SPO #Microsoft365 #M365 #O365 #Office365 #Microsoft #intranät #intranet #avtalshantering #ledningssystem #powerplatform #powerapps #powerautomate #projekt #projektportal #projektstyrning #projektstöd #projektmodell